Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Τι με δίδαξε το ξύπνημα στις 5 το πρωί της ημέρας

 Πάντα εκπλήσσομαι με τους ανθρώπους που ξυπνούν νωρίς. Μου αρέσει να πιστεύω ότι είμαι πρωινός άνθρωπος, αλλά θα είμαι ειλικρινής, είναι αρκετά δύσκολο να σηκώνεσαι από το κρεβάτι στις 5 το πρωί κάθε πρωί. Μετά από πολλή έρευνα σχετικά με τα οφέλη του ξυπνήματος νωρίς – το συμπέρασμα κατέληξε στο ίδιο πράγμα. Οι επιτυχημένοι άνθρωποι ξυπνούν νωρίς. Οι χαρούμενοι άνθρωποι ξυπνούν νωρίς. Και οι πιο παραγωγικοί άνθρωποι ξυπνούν νωρίς.







Όλοι, από την Oprah, τη Michelle Obama, τον CEO του Twitter, Jack Dorsey, τον CEO της Apple, Tim Cook, την Πρόεδρο της Ariel Investments, τη Mellody Hobson, ακόμα και την Kris Jenner, σηκώνονται στις 4:30 π.μ. για να μπουν στο πρόγραμμα άσκησής της. Όλοι τους ξυπνούν μεταξύ 4 π.μ.-5 π.μ.

Τώρα έπρεπε να αναρωτηθώ, "τι στο καλό όλοι αυτοί το κάνουμε αυτό νωρίς το πρωί;"

Όλα κατέληξαν σε ένα πράγμα. Όλοι επένδυαν στον εαυτό τους πριν ξεκινήσει η μέρα. Και συνέχισαν να ανεβαίνουν δύο από αυτά, που ήταν, η άσκηση και η διαμεσολάβηση.

Η Μισέλ Ομπάμα είπε: «Αν δεν ασκούμαι, δεν θα νιώθω καλά. Θα πάθω κατάθλιψη». Η Kris Jenner είπε, «Έτσι νιώθω σαν να έχω κάνει το cardio μου. Είμαι προετοιμασμένος ψυχικά, συναισθηματικά και σωματικά να πάω να ασχοληθώ με μια μέρα.

Η επιστήμη αποδεικνύει ότι το να ξυπνάς νωρίς ισοδυναμεί με καλύτερη ποιότητα ζωής

Ο Τιμ Κουκ έχει μάλιστα πει ότι πηγαίνει στο γυμναστήριο κάθε πρωί για να κρατήσει μακριά το άγχος του. Ακόμη και η Oprah λέει ότι διαλογίζεται για περίπου 20 λεπτά και μετά κάνει μια πρωινή προπόνηση. Εντάξει, υπάρχει ξεκάθαρα κάτι εδώ που μου λείπει.

Εδώ είναι που γίνεται ενδιαφέρον. Η επιστήμη το αποδεικνύει αυτό. Μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Harvard Business Review κατέληξε στο συμπέρασμα ότι εκείνοι των οποίων η απόδοση κορυφώνεται τις πρώτες πρωινές ώρες είναι, κατά μέσο όρο, σε καλύτερη θέση για επιτυχία σταδιοδρομίας. Επιπλέον, αποκάλυψε ότι οι πρωινοί άνθρωποι είναι γενικά πιο προνοητικοί και είναι πιο πιθανό να προβλέψουν τα προβλήματα και να τα αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά.

Και για να προσθέσουμε, σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο της Λειψίας – απέδειξε ότι υπάρχει ισχυρή σχέση μεταξύ των ατόμων που ξυπνούν νωρίς και της μεγαλύτερης ικανοποίησης από τη ζωή και της μειωμένης ευαλωτότητας σε προβλήματα ψυχικής υγείας.

Τώρα σκέφτηκα από μέσα μου: «Λοιπόν, θα ήθελα να είμαι επιτυχημένος, χαρούμενος και παραγωγικός, οπότε ίσως θα έπρεπε να δοκιμάσω αυτό το πράγμα που ξυπνά νωρίς».

Ήξερα ότι η μόνη διαφορά μεταξύ αυτών των σούπερ επιτυχημένων ανθρώπων και εμένα ήταν οι συνήθειές τους. (Και φυσικά, τα χρήματα, η δύναμη και η φήμη τους).

Αλλά ήξερα ότι αν μπορούσα να διαμορφώσω τις συνήθειές τους, αναπόφευκτα θα εμφανιζόταν θετική αλλαγή στη ζωή μου, δίνοντάς μου μεγαλύτερη ικανοποίηση, υγεία και παραγωγικότητα. Αυτό λοιπόν έκανα.

Νομίζω ότι δοκίμασα κάθε εγχειρίδιο «στρατηγική ξυπνήματος νωρίς» που μπορούσα.

Από το να μεταφέρω το ξυπνητήρι μου σε άλλο δωμάτιο, να αναγκάζομαι να σηκωθώ από το κρεβάτι για να πάω σε άλλο δωμάτιο για να κλείσω το ξυπνητήρι. Για να ρυθμίσετε τρία ξυπνητήρια μέσα σε 10 λεπτά το ένα από το άλλο. Έστρωσα ακόμη και όλα τα ρούχα του γυμναστηρίου μου το προηγούμενο βράδυ, ώστε να είναι πιο εύκολο να βγω από την πόρτα.

Καθένας από αυτούς με κάποιο τρόπο, βρήκα μια οδό διαφυγής. Επειδή είχα δύο τηλέφωνα, έβαζα ένα ξυπνητήρι και το μετέφεραν σε άλλο δωμάτιο, αλλά όταν έσβηνε το πρωί, χρησιμοποιούσα το άλλο μου τηλέφωνο στην κρεβατοκάμαρά μου για να καλέσω το ξυπνητήρι για να σβήσει.

Υπήρχαν μάλιστα στιγμές που ξυπνούσα και έλεγα στον εαυτό μου, «μόνο πέντε λεπτά ακόμα». Ξέρεις πώς πάει αυτό. Πέντε λεπτά έγιναν άλλα 45 λεπτά. Τελικά, τελικά σηκωνόμουν και στεναχωριόμουν με τον εαυτό μου όλη την υπόλοιπη μέρα.

Έπρεπε επίσης να ξεπεράσω το να κοιμηθώ σε μια αξιοπρεπή ώρα. Χρειαζόμουν μια ώρα για ύπνο. Αυτό ήταν νέο για μένα. Ειλικρινά πίστευα ότι οι «ωρές ύπνου» ήταν απλώς κάτι παιδικό. Λανθασμένος!

Με όλους τους περισπασμούς, τα ping, τα χρονοδιαγράμματα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης – μπορείτε εύκολα να αποσπάσετε την προσοχή σας μέχρι τη νύχτα, κάτι που μπορεί να έχει τεράστιες επιπτώσεις όταν ξυπνάτε το πρωί.

Το να αισθάνομαι νευρικός, κουρασμένος και τα μάτια μου να καίνε ήταν κάτι που μισούσα απολύτως, αλλά συνέχισα να το κάνω στον εαυτό μου κάθε βράδυ για κάποιο περίεργο λόγο. Αποκοιμιέμαι με το τηλέφωνό μου – προσπαθώ να κάνω κύλιση για να δω την τελευταία φωτογραφία στο Instagram ή ολοκληρώνω ένα email που πρέπει να στείλω το πρωί.

Προκαλούσα τον εαυτό μου να ξυπνήσει νωρίς για περίπου δύο μήνες. Ήταν δύσκολο, αλλά μόνο ένα πρωί το έκανε πραγματικά για μένα.

Κάτι έπρεπε να αλλάξει

Ένα πρωί σηκώθηκα, και όπως κάνω πάντα, το ξυπνητήρι του τηλεφώνου μου χτύπησε στο άλλο δωμάτιο και ξύπνησα ήσυχα προσπαθώντας να μην ξυπνήσω την αρραβωνιαστικιά μου, Κιάρα, στο άλλο δωμάτιο για να κλείσει το ξυπνητήρι.

Αφού το έσβησα, μπήκα πίσω στην κρεβατοκάμαρά μας και η Κιάρα είπε: «Πάλι στο κρεβάτι, ε;»

Τότε ήταν που με χτύπησε. Ήμουν αξιολύπητος. Το μόνο που μπορούσα να δω στο κεφάλι μου ήταν ένας αξιολύπητος σύζυγος και μελλοντικός πατέρας που δεν μπορούσε να εμφανιστεί για να είναι φροντιστής και πάροχος. Οκ, όπως καταλαβαίνετε, σίγουρα το μυαλό μου υπερέβαλε λίγο! Αλλά έτσι ένιωσα να στέκομαι εκεί στο κρύο σκοτεινό δωμάτιο προσπαθώντας να χαλαρώσω την πλάτη μου στο κρεβάτι στις 5 το πρωί.

Συνέχισα να πίστευα ότι κάτι επρόκειτο να αλλάξει, αλλά τίποτα δεν άλλαξε. Ήξερα ότι έπρεπε να κάνω μια αλλαγή αν ήθελα πραγματικά να δω αποτελέσματα στη ζωή μου.

Είναι όπως λέει αυτό το διάσημο ρητό, «Ο ορισμός της παραφροσύνης είναι να κάνεις το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά και να περιμένεις διαφορετικά αποτελέσματα».

Λοιπόν, αυτός ήμουν εγώ, και σύμφωνα με αυτό το απόσπασμα, ήμουν τρελή να σκεφτώ ότι η ζωή μου θα άλλαζε αν δεν άλλαζα πρώτα τον εαυτό μου. Δεν άλλαξα, οπότε τα ίδια αποτελέσματα συνέχισαν να εμφανίζονται. Ποιον κορόιδευα. 

Αφού το είπε η Κιάρα, φόρεσα αμέσως τα ρούχα μου και πήγα κατευθείαν στο γυμναστήριο. Κάτι έκανε κλικ και η δύναμη της θέλησής μου μπήκε αμέσως σε δράση.

Μετά την προπόνηση και το ντους μου, άρχισα να δουλεύω από το σπίτι και ένιωσα μια τεράστια αίσθηση ικανοποίησης γύρω στις 9 το πρωί εκείνης της ημέρας.

Η ικανοποίηση προήλθε από το να γνωρίζω ότι μπορώ να συγκεντρώσω τη δύναμη της θέλησης ακόμα και όταν νιώθω ότι δεν θέλω να κάνω τίποτα και, φυσικά, το διάσημο "runners high" αφού προπονηθείς.

Αφού ξύπνησα στις 5 το πρωί για μια εβδομάδα μετά από εκείνη την ημέρα, ένιωθα ότι έπαιρνα κάποια «ενδονή στο βήμα μου». Ένιωθα ότι δεν ήμουν υπό την επίδραση των περιστάσεων στη ζωή μου. Ένιωθα ότι είχα τον έλεγχο της ζωής μου. Όχι μόνο αυτό, αλλά ένιωθα επίσης ότι η ζωή δούλευε για μένα, παρά εναντίον μου.

Ήταν μια αίσθηση ευκολίας και κυλούσε όλη τη μέρα μου, την οποία ερωτεύτηκα. Αυτός ο έλεγχος της ημέρας μου έδωσε τη δυνατότητα να αναπηδήσω πιο γρήγορα από τις αντιξοότητες.

Από εκείνο το κρύο σκοτεινό πρωινό του Μαρτίου 2020, συνέχισα να ξυπνάω γύρω στις 5 το πρωί κάθε πρωί λόγω των πλεονεκτημάτων που μου παρείχε.

Ακολουθούν ορισμένες προτάσεις που μπορείτε να εφαρμόσετε στην πρωινή σας ρουτίνα:

  • Ημερολόγιο ευγνωμοσύνης
  • Διαλογισμός (η αγαπημένη μου και μακράν η πιο σημαντική συνήθεια που έπαιξε ρόλο στην επιτυχία και την υγεία μου.)
  • Χτυπώντας στο γυμναστήριο
  • Διαβάζοντας ένα εμπνευσμένο, αυτοβοήθεια ή βιβλίο ηγεσίας για 20 λεπτά
  • Ασκήσεις οπτικοποίησης για τους μελλοντικούς σας στόχους

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Θέστε καλύτερους προσωπικούς στόχους: Δημιουργήστε μια ζωή που αξίζει να ζήσετε (με παραδείγματα)

  Ο καθορισμός προσωπικών στόχων δεν είναι κάποιο είδος μαγείας που θα κάνει αμέσως όλα τα όνειρά σας πραγματικότητα.  Φυσικά, οι προσωπικοί στόχοι απαιτούν δέσμευση και δράση. Έχουν όμως μια τεράστια δύναμη να δίνουν νόημα σε μια καθημερινή ρουτίνα και να  μεταμορφώνουν τη ζωή σας  προς το καλύτερο.  Αυτό είναι που κάνει τους προσωπικούς στόχους ένα κοινό χαρακτηριστικό μιας ευτυχισμένης ζωής. Ποιος είναι όμως ο  καλύτερος τρόπος  για να δημιουργήσετε στόχους προσωπικής ανάπτυξης; Πρώτα, πρέπει να ορίσετε  τι  θέλετε να επιτύχετε. Οι προσωπικοί σας στόχοι πρέπει να  ευθυγραμμίζονται με τις αξίες σας  και να είναι κάτι που  επιθυμείτε βαθιά  .  Ο Νίτσε το έθεσε καλύτερα: «Αυτός που έχει ένα γιατί να ζήσει, μπορεί να αντέξει σχεδόν κάθε τρόπο». Στη συνέχεια, πρέπει να δημιουργήσετε ένα σχέδιο για το  πώς  θα πετύχετε αυτό που θέλετε. Και τέλος, εργαστείτε με συνέπεια για την υλοποίηση του σχεδίου σας. Γιατί να θέσετε προσωπικούς στόχους; Ο καθορισμός προσωπικών στόχων μπορεί να σας βοηθ

Ατομικές συνήθειες - Περίληψη

«Κάθε ενέργεια που κάνετε είναι μια ψήφος για τον τύπο του ανθρώπου που θέλετε να γίνετε.  Καμία περίπτωση δεν θα μεταμορφώσει τις πεποιθήσεις σας, αλλά καθώς οι ψήφοι συσσωρεύονται, τόσο αυξάνονται οι αποδείξεις της νέας σας ταυτότητας».   Σύντομη περίληψη Atomic Habits Το Atomic Habits του James Clear είναι ο οριστικός οδηγός για την αλλαγή συνήθειας.  Μάθετε πώς να δημιουργείτε καλές συνήθειες και να κόβετε τις κακές με ένα απλό πλαίσιο βήμα προς βήμα που βασίζεται στις καλύτερες τεχνικές από την επιστήμη της συμπεριφοράς.  Εξαιρετικά πρακτικό, πρέπει να διαβάσετε εάν θέλετε να αναβαθμίσετε τη συμπεριφορά σας και να κάνετε την καλύτερη εκδοχή του εαυτού σας. Περίληψη των κυριότερων σημείων Το ιερό δισκοπότηρο της αλλαγής συνήθειας δεν είναι μια μόνο βελτίωση 1%, αλλά χίλια από αυτά.  Είναι ένα σωρό  ατομικές συνήθειες που συσσωρεύονται  , καθεμία μια θεμελιώδης μονάδα του συνολικού συστήματος. Η επίγνωση προηγείται της επιθυμίας. Μια λαχτάρα δημιουργείται όταν αποδίδετε νόημα σε ένα

Κλέψε σαν καλλιτέχνης - Περίληψη

  «Κανείς δεν γεννιέται με στυλ ή φωνή.  Δεν βγαίνουμε από τη μήτρα γνωρίζοντας ποιοι είμαστε.  Στην αρχή, μαθαίνουμε προσποιούμενοι τους ήρωές μας.  Μαθαίνουμε αντιγράφοντας». Σύντομη περίληψη Steal Like an Artist Ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία για τη δημιουργικότητα στην ψηφιακή εποχή.  Στο Steal Like an Artist, ο Austin Kleon υποστηρίζει ότι τίποτα δεν είναι πρωτότυπο και ότι όλοι οι καλλιτέχνες κλέβουν.  Αγκαλιάζοντας τις επιρροές σας, θα γίνετε κύριος της τέχνης σας μαθαίνοντας από τους ήρωές σας. 1. Κλέψε σαν καλλιτέχνης "Η τέχνη είναι κλοπή." - Πάμπλο Πικάσο Όλοι οι καλλιτέχνες κλέβουν.  Πρώτα, καταλαβαίνουν τι αξίζει να κλέψουν και μετά προχωρούν στο επόμενο πράγμα. Όταν κοιτάς τον κόσμο με αυτόν τον τρόπο, σταματάς να ανησυχείς για το τι είναι «καλό» ή «κακό» —  υπάρχουν μόνο πράγματα που αξίζει ή δεν αξίζει να κλέψεις. Σταματάς να προσπαθείς να φτιάξεις κάτι από το τίποτα και  αγκαλιάζεις την επιρροή αντί να ξεφύγεις από αυτήν. Οι καλοί καλλιτέχνες ξέρουν ότι τίποτ